דלתות כניסה מעוצבות הן פאר היצירה כשיושבים בנחת בפינת ההיסב של הבית , מביטים על הנוף החוצה או על הבית עצמו , סופגים מבאווירה , הצעים , האור ששוטף את הבית מבחוץ , ובעיקר- על השילוב בין כל הפרטים היוצרים את המבט השלם. נוהגים לתת את הדעת על נראות חיצונית , נוהגים להציג מבט חוץ והקשרים עיצוביים לגוון הטיח , הגג , שביל הכניסה החיצוני והחלונות , אבל כאן אנו עומדים ללמוד על המשקל המשמעותי דלת דלתות כניסה מבטם מתוך הבית.

כאן זה קורה בבית של טלי זיו ממתן, כאן ניתן להבחין איזה רעיון נהדר זה לעצב דלת בגוונים כהים חזקים , מנוגדים לרכות של החלונות , הקירות וריהוט הבית ובלבד שיש בדלת צוהר מזוגג. חלק זה של הדלת מקבל עיצוב בדמות אורנמנט ברזל , המשמש כסורג , אבל מעניק את הצורה המרכזית בדלת כניסה. מאחר והאורנמנט הינו מבעד זכוכית הוא כמו נכנס פנימה אל תוך הבית ומהווה נושא בפני עצמו.

בבית של פיונה ויורם הבחירה הלכה בדיוק לכיוון ההפוך  דלתות כניסה דלת וחצי בהירות שהן רכות יותר , משתלבות וזורמות יותר, הופכות לחלק אינטגראלי עם גוונים הסביבה , דלתות טיפה נעלמות אולי אבל קיימת בהן משיכה מגנטית כזו לאורך זמן.

דלתות כניסה אשר שוכנות בתוך מבואה נפרדת יש להן מיקום משלהן , הן פחות מובלטות אל תוך הבית. ניתן לקבוע להן גוון יותר דרמטי בשל המיקום הזה , אבל דווקא כאן בבית של יורם ופיונה רואים שהפוך על הפוך זה מקסים ונכון. גם בתוך מבואה , וגם בהירה ונעלמת.

הביקור בביתה של מיטל קרופ המעצבת , אצלה התקנו דלתות כניסה שהיא עצמה עיצבה , לקח אותנו עוד צעד לכיוון הרך והמפתיע. דלת שהייתה צריכה אולי להיות דלת וחצי – נבחרה במפתיע להיות שתי דלתות שוון. או אז החל המסע לסידור הפרטים המדוייקים של תוכן עיצובי , מידתיות של ניקיון , פרופורציה של זכוכית-ברזל , ונקודות חן עיצוביות.

לעמוד בתוך הבית זה דבר שקורה כמה דקות טובות אחרי צפיה בדלתות כניסה של מיטל קרוף מבחוץ. הרגליים מסרבות לזוז משם , המראה כל כך נעים ומלטף. לעמוד בתוך הבית ולצלם את התוצאה, זה כיף גם כגאווה מקצועית וגם עם חיוך קורץ על מידת התבונה בעיצובה של דגם מיטל.

זמן לתת כבוד לדלתות כניסה עם דרמה בתוך הבית , דלתות מעוצבות יוקרתיות בגוון שחור , אשר עוצבו עם הלקוח , עבור מרחב שמעוצב עי מהעצבת אירית גלר מגדרה. נכון – לנו בוריאציה יש את החלק של הדלת אבל שמחנו לדעת שאירית ידעה לקחת את כל המרחב הפנימי וליצור בו שפה , לתת במה לדלתות כניסה מתוך הבית מבלי שזה יוריד מערכו של כל פרט אחר.שהושקע בו זמן ומשאבים.

גם בבית הזה שם המשחק הוא איזון, הדלת הכניסה לבית שחורה אבל המרחב נקי , הריצוף הוא אפור בהיר מאוד ומקשר מצויין עם הקירות הלבנים , עבודת הברזל האומנותית במערות אינה עמוסה כלל והזכוכית השקופה מפנה מקום בעין לקלוט את האנינות בטעם העיצובי בבית הזה.