דלתות רב בריח – כותרת זו בימים אלה אינה כצעקתה בימים עברו. המותג האדיר לדלתות, שנבנה בידי מייסדי החברה אברהם בחרי ומשה דולב שלאחר כ-30 שנות פעילות, חלקן מפוארות ממש, התהפכו היוצרות לחלוטין.
בשנות הפאר של רב בריח, היינו שם. רפי כהן ואילן יצחקוב מייסדי וריאציה ינקנו משם את חלב האם השיווקי, ולמדנו טכנית את כל הרקע שלנו, ומשם פנינו לעיצוב דלתות יותר יצירתיות, בתפירה עילית, תוך מתן הקשבה ופתרונות רבים. קשר נוסף וחזק של חברת וריאציה לרב בריח מתקיים מכך שרבים שיש להם דלתות כניסה רב בריח ומחליפים אותם לדלתות מעוצבות יותר – פונים לוריאציה בזכות מרחב הפתרונות הגדול שיש לנו להציע. וריאציה לא משווקת את מוצרי רב בריח כלל ועיקר.
רב בריח דלתות אז והיום
בשנות ההתפתחות המטאורית של רב בריח, החלה במקביל גם ההתפשטות העולמית בייצוא לחול, גם עלייה גדולה לארץ מבריה"מ שיצרה גלי בניה ענקיים, ולבסוף השקעות של ענקי המשק והנפקה לבורסה ובכל השנים הללו אנו חלק מהעשייה, מהרוח, מהפעילות בשטח להביא תוצאות ואיכות.
זה נגמר בשנת 2008 אז חברת רב בריח בפועל קרסה, הגיעה לחובות של עשרות מיליונים, ביקשה הקפאת הליכים מבית המשפט – ואז יזם חריף ומנוסה מר דונרשטיין רכש אותה ושינה את פניה לגמרי. מחד הפך את רב בריח לחברה עם פעילות ענפה – ממש חברת ענק, מאידך הסיר ממנה כל סממן עבר, ואת כל ה"נשמה" שהיתה התוכן במותג פיזר לכל עבר, כולל החלפת אחוז ניכר מצוות העובדים תוך זמן קצר.
כיום, רב בריח מתמקדת יותר מבעבר בתחום של דלתות כניסה, ממשיכה לשווק דלתות פלדלת וסל מוצרי מיגון רחב ומציגה את עצמה גם בשיווק מנעולים ומוצרי מיגון.
גם מתחום הזה לאחרונה היו הרבה פרסומים בעניין המנעולים שייבאה רב בריח מסין, בעניין תו התקן שהוסר מדלתות רב בריח ועוד מטעמים של מסחר, תחרות וכדומה.
בכל אופן, החברה עברה תהפוכות משמעותית וכיום היא לא באופי של המושג הקודם – על אף עוצמתו וכוחו אצל הצרכן הישראלי. מר דונרשטיין הצליח להבריא את רב בריח ולהביאה להישגים ולמעמד בכורה בשוק הדלתות הישראל, בנוסף הם עסוקים במאבקים על זכויותיהם בבתי משפט אל מול מולטילוק ואחרים.
בשלהי 2014, גם חברת אופן גלרי, שעסקה בדלתות פנים וכניסה, נרכשה על ידי דונרשטיין, בעלי רב בריח. הרכישה הזו הייתה מלאה בעיכובים ושיבושים משפטיים אבל לבסוף היא יצאה לדרך אחרי אין סוף התנגדויות ועם לא מעט בקרה על הממונה על ההגבלים העסקיים.
נראה כי רב בריח מכוונת להתפתח גם לכוון דלתות פנים – דבר שיכול להכניס יצרני דלתות פנים למלחמת שיווק חזרה, ויכול להיות שחברות מסורתיות של דלתות פנים כמו פנדור וחמדיה יחלו לשווק דלתות כניסה ולדתות רב בריחיות מתוך מגמה להשיב ולא לשבת בחיבוק ידיים.
שאלת המפתח החשובה ביותר מתגלגלת בסוף אלינו הלקוחות הסופיים, האם נצליח לקבל מוצרים וביצוע ברמה גבוהה, או שניפול שבויים בתוך מלחמת מחירים – שבה בסוף התהליך אנו נשלם יותר למרות שהמחיר הראשוני מאוד קוסם.
עד היום רב בריח לא הניפה דגל של שירות איכותי, או חדשנות שאין לה חלופה בתחום הדלתות המעוצבות. כך שהלקוחות הקבלניים והמוסדיים, אלה שרוכשים כמויות טוב שירכשו שם והלקוחות הפרטיים נשארו אלה שישמעו לכללים הנוקשים של החברה בכל הקשור לביצוע והתאמה לצרכי הלקוח.